Napište motivační dopis, který skutečně zaujme

Psát či nepsat motivační dopis, to není oč tu běží. Jestli toužíte po vysněném místě, motivační dopis je povinnost. Rychle ale zapomeňte na internetové šablony a otřelá klišé. Motivační dopis může být vaší vstupenkou na nové pracoviště. Vyšperkujte ho tak, že mu žádný personalista neodolá.

  1. Šablonám se vyhněte obloukem

Jak už z názvu vyplývá, motivační dopis je dopis, a na ty žádné šablony neexistují. Jak byste se tvářili, kdyby vám děti z tábora poslali předvyplněnou pohlednici? Že jim chybíte? Ne. Že jim nestojíte ani za pár řádků. Nevyvolávejte stejný pocit v potencionálním zaměstnavateli. 

  1. Zachovejte formu

Napište originální dopis, ale nezapomeňte zachovat ustálenou formu. Usnadníte tím personalistovi práci, za což vám bude vděčný. 

Nepřekračujte 4 odstavce:

  • 1. odstavec – na jakou pozici reagujete.
  • 2. odstavec – co vás na pozici zaujalo.
  • 3. odstavec – čím budete pro firmu přínosní.
  • 4. odstavec – napište si o setkání.
  1. Nedělejte ze sebe supermana

Přehnaná sebechvála smrdí. V motivačním dopise dvojnásob. Nevychvalujte se do nebes. Zapomeňte na klišé typu: „věřím, že jsem ideální kandidát“. Žádný personalista neuvěří, že jste bezchybný exemplář lidské existence. Udělejte ze sebe člověka.

  1. Ukažte vlastní iniciativu

Přidejte něco navíc. Vyhledejte si informaci o firmě, která nezazněla v inzerátu a zmiňte jí v motivačním dopise. Ukážete tím, že jste ochotni udělat extra krok na cestě ke svému cíli. 

  1. Řekněte si o osobní setkání

Na konci každého dobrého prodejního textu je tzv. výzva k akci. Svým motivačním dopisem prodáváte sami sebe. Dotáhněte to do konce. Místo obligátního: „těším se na Vaši odpověď“, si rovnou řekněte o schůzku. Třeba takto: „Rád se s vámi setkám osobně. Kontaktujte mě kdykoliv na telefonním čísle XY nebo na e-mailu…“